Kwaliteitsstatuut
Ik wil in alle opzichten zorg aanbieden van uitstekende kwaliteit. Ik beschik dan ook over een goedgekeurd kwaliteitsstatuut zoals vanaf 2017 verplicht is voor zorgaanbieders. Dit statuut is opvraagbaar in mijn praktijk.
Klachtenregeling en geschillencommissie
Ondanks het feit dat ik erg hecht aan een zorgvuldige, open werkwijze en een transparante communicatie, kan het natuurlijk voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent.
Mocht je een klacht hebben over de behandeling of omgang, dan hoor ik dat graag van je. Ik zal dan proberen er samen uit te komen en een oplossing te bedenken. Wanneer er echter onvrede blijft bestaan, is het mogelijk om beroep te doen op een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze kan je adviseren hoe de klacht het beste besproken kan worden. Dit kan ook het advies inhouden om de klacht aan een externe instantie voor te leggen, zoals het tuchtcollege voor de gezondheidszorg. Mijn praktijk is aangesloten bij de klachtenregeling van de Nederlandse vereniging voor Gezondheidszorgpsychologie (NVGzP). Hier kun je terecht voor zowel een gesprek met de klachtenfunctionaris als bij de geschillencommissie. Je kunt hier klikken voor meer informatie.
Kwaliteitsstatuut
Ik wil in alle opzichten zorg aanbieden van uitstekende kwaliteit. Ik beschik dan ook over een goedgekeurd kwaliteitsstatuut zoals vanaf 2017 verplicht is voor zorgaanbieders. Dit statuut is opvraagbaar in mijn praktijk.
Klachtenregeling en geschillencommissie
Ondanks het feit dat ik erg hecht aan een zorgvuldige, open werkwijze en een transparante communicatie, kan het natuurlijk voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent.
Mocht je een klacht hebben over de behandeling of omgang, dan hoor ik dat graag van je. Ik zal dan proberen er samen uit te komen en een oplossing te bedenken. Wanneer er echter onvrede blijft bestaan, is het mogelijk om beroep te doen op een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze kan je adviseren hoe de klacht het beste besproken kan worden. Dit kan ook het advies inhouden om de klacht aan een externe instantie voor te leggen, zoals het tuchtcollege voor de gezondheidszorg. Mijn praktijk is aangesloten bij de klachtenregeling van de Nederlandse vereniging voor Gezondheidszorgpsychologie (NVGzP). Hier kun je terecht voor zowel een gesprek met de klachtenfunctionaris als bij de geschillencommissie. Je kunt hier klikken voor meer informatie.
Kwaliteitsstatuut
Ik wil in alle opzichten zorg aanbieden van uitstekende kwaliteit. Ik beschik dan ook over een goedgekeurd kwaliteitsstatuut zoals vanaf 2017 verplicht is voor zorgaanbieders. Dit statuut is opvraagbaar in mijn praktijk.
Klachtenregeling en geschillencommissie
Ondanks het feit dat ik erg hecht aan een zorgvuldige, open werkwijze en een transparante communicatie, kan het natuurlijk voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent.
Mocht je een klacht hebben over de behandeling of omgang, dan hoor ik dat graag van je. Ik zal dan proberen er samen uit te komen en een oplossing te bedenken. Wanneer er echter onvrede blijft bestaan, is het mogelijk om beroep te doen op een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze kan je adviseren hoe de klacht het beste besproken kan worden. Dit kan ook het advies inhouden om de klacht aan een externe instantie voor te leggen, zoals het tuchtcollege voor de gezondheidszorg. Mijn praktijk is aangesloten bij de klachtenregeling van de Nederlandse vereniging voor Gezondheidszorgpsychologie (NVGzP). Hier kun je terecht voor zowel een gesprek met de klachtenfunctionaris als bij de geschillencommissie. Je kunt hier klikken voor meer informatie.
Wat kan ik voor je betekenen?
Het leven kan heel mooi zijn, maar dat gaat niet altijd vanzelf. We hebben regelmatig hobbels te nemen. Nare gebeurtenissen, verlieservaringen, gevoelens van onzekerheid, angst of paniekklachten, problemen binnen je relatie of op het werk, zijn mogelijke factoren die ons geluk in de weg kunnen staan. Soms lukt het niet om nare ervaringen te verwerken of om grip te krijgen op wat er precies aan de hand is en hoe je dit kunt veranderen. Hiervoor hulp zoeken kan een moeilijke stap zijn, maar ook het grootste cadeau aan jezelf.
De door mij aangeboden behandeltrajecten zijn opbouwend, inspirerend en resultaatgericht. Je staat er niet alleen voor. Ik zal je helpen om tot echte verandering te komen. Vaak geven mensen aan tegen het eerste gesprek te hebben opgezien maar zich door mijn benadering en de warme omgeving snel op hun gemak te voelen. De behandeling wordt uiteraard op jou en jouw hulpvraag afgestemd.
Om voor vergoeding door de zorgverzekeraar in aanmelding te komen heb je een verwijsbrief van de huisarts nodig.

Gespecialiseerd in de behandeling van trauma en traumagerelateerde klachten

Privacyreglement
Ik neem je privacy uiteraard serieus en hecht veel waarde aan bescherming van je persoonlijke gegevens. Om deze reden heb dit privacyreglement opgesteld. De praktijk werkt conform de AVG-wetgeving en beschikt dan ook over een AVG-verklaring die opvraagbaar is in de praktijk. Even de belangrijkste punten op een rijtje:
​
Persoonlijke gegevens
De persoonlijke gegevens (naam, adres, geboortedatum, BSN) die ik voor het verlenen van hulp in mijn administratie moet zetten, registreer ik volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Dit betekent dat jouw gegevens niet toegankelijk zijn voor buitenstaanders.
Het dossier
De wet verplicht psychologen om een dossier aan te leggen. In dit dossier worden gegevens vastgelegd die nodig zijn om goede zorg te bieden. Dit dossier is opgeslagen in een streng beveiligd administratiesysteem speciaal ontwikkeld voor zorgverleners (Praktijkdata). Wanneer de behandeling is afgesloten sluit ik het dossier af. Mits je dat goed vindt stuur ik tijdens en/of na de behandeling de huisarts of verwijzer een brief met informatie over de behandeling. Ik ben wettelijk verplicht om het dossier vijftien jaar te bewaren en het daarna te vernietigen.
​
Recht op inzage en verbetering
Je hebt als cliënt recht op inzage of een afschrift van de informatie die in je dossier is opgenomen. Mocht je in het dossier feitelijke onjuistheden aantreffen, dan kunt je me vragen om deze informatie te verbeteren of aan te vullen. Ben je het niet eens met informatie die in het dossier is opgenomen, dan kunt je me verzoeken een eigen verklaring (jouw zienswijze) aan het dossier toe te voegen. Ook heb je het recht me te verzoeken om vernietiging van (delen uit) je dossier. Voor alle rechten geldt dat ik in principe in ga op je verzoek. Alleen als ik meen dat belangen van anderen, bijvoorbeeld van je partner of kinderen, worden geschaad, kan ik je verzoek (gedeeltelijk) afwijzen.
​
Geheimhouding
Wij hebben als psychologen een geheimhoudingsplicht. Dit betekent dat ik alleen met jouw uitdrukkelijke toestemming met anderen over je spreek of schriftelijke informatie verstrek. Alleen in bijzondere gevallen geeft de wet ons het recht en zelfs de plicht om ook zonder je toestemming informatie te verstrekken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan huiselijk geweld. In dergelijke gevallen zoek ik in de regel eerst contact met jou om deze informatieverstrekking met je te bespreken.
Aanleveren van (geanonimiseerde) gegevens aan derden
Ik ben in principe wettelijk verplicht geanonimiseerd gegevens aan te leveren aan het DBC Informatiesysteem (DIS): Het DIS verzamelt data van alle behandelingen/DBC’s die door GGZ-aanbieders worden geregistreerd. Ook vraagt Stichting Benchmark GGZ om het geanonimiseerd aanleveren van behandelresultaten. Je hoeft hier echter niet mee akkoord te gaan. In dat geval kun je een privacyverklaring tekenen waarin je aangeeft niet te willen dat je gegevens doorgegeven worden aan het DIS en/of Stichting Benchmark GGZ.